La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:lol: Je moet in dit soort zaken altijd rustig blijven. Zorgen dat de stress bij de tegenpartij blijft. Eigenlijk is het een klassiek Rijdende Rechter verhaal. Vrolijke Frans heeft al gereageerd, om 7.36 uur, een teken dat ie weer niet nadenkt voordat hij wat schrijft: "Er was je aangeboden de velgen terug te doen, met volledige teruggave van het aankoopbedrag. Desnoods had je ze per DPD teruggestuurd. Eind van het verhaal. Frans"

Hij geeft nergens toe dat ze krom zijn. Ook niet na toesturen van deze filmpjes. Wat mij nu hooglijk verbaasd is dat hij geen financiële tegemoetkoming doet. Al bood hij maar €50,= voor het gebaar, met een excuus dat het zo gelopen is. Zo werk ik in mijn bedrijf. Maar ja Zwartsluis, da's niet echt werelds kan ik je melden. :lol: Ik vindt het echt een domme actie van iemand die een bedrijf runt en daar zwaar overpiced XM's aan de man probeert te brengen.

Hieronder mijn brief van gisteren. Lees het verhaal maar eens. Verder laat ik het hierbij. De 2 velgen worden momenteel gericht en dan heb ik een mooie en goede set voor LNV II! :wink:

Frans/Jurgen,

Op je laatste brief van 5 april heb ik maar even niet gereageerd omdat hij totaal onbenullig is. Ik krijg maar niet aan je verstand gebracht dat jullie (dit is Jurgen in het mailcontact) een verkeerde voorstelling van zaken hebben gegeven. Het verhaal van mijn motorombouw heb ik gedaan met geld wat ik van mijn ouders heb geleend. Het doet helemaal niet ter zake met betrekking tot de door jullie verkochte velgen maar klaarblijkelijk vindt jij het wel belangrijk om daarmee je verhaal over de velgwaarde te onderbouwen. Dat is volstrekt belachelijk!
Ook hoef je mij geen berekeningen te sturen wat het mij aan tijd kost als ondernemer om me hier mee bezig te houden. Dat doet er allemaal niet toe namelijk.

Feit is dat jullie op mijn vraag of de velgen recht waren dit hebben bevestigd. Mij vervolgens naar Zwartsluis laten komen om er een dag later achter te komen dat er één goed krom is en één een beetje.
Ik denk niet dat jullie willens en wetens kromme velgen verkopen, althans ik kan dat niet bewijzen. Wat ik wel weet is dat het na mijn vraag niet even gecontroleerd is, vóór dat mij werd bevestigd dat ze recht waren!

Ik heb beide velgen los van de band laten halen en gefilmd. Het is niet een beetje, het is heel duidelijk. Omdat er dus 2, weliswaar niet in dezelfde mate, krom zijn kun je dus gerust stellen dat de hele set geen flikker waard is omdat ze niet direct bruikbaar zijn. Ik zeur niet over een kras of slecht herspoten delen die er ook op zitten, daarvoor zijn ze gebruikt. Deze velgen zijn gewoon niet bruikbaar zonder te richten.
En dat hebben jullie verzwegen. Daarmee voel ik me door de firma Enting behoorlijk genomen en ik zal dit ook uitdragen naar een ieder die met jullie zaken wil doen. Blijkbaar is jullie woord niet voldoende en moet geleverd goed nogmaals extra gecontroleerd worden.

Film velg 1: http://youtu.be/SPGfqG-WwKk

Film velg2: http://youtu.be/Bv0BGtruMAY

Wat me hooglijk verbaasd is dat je geen enkel gebaar maakt. Als ík een klant zou hebben die een vergelijkbaar probleem zou ondervinden zou ik hem een financiële tegemoetkoming doen. Ik zou in jouw plaats Jurgen gevraagd hebben of de mailwisseling klopt en mij een redelijke vergoeding toezeggen. Daar had ik positief op gereageerd. In plaats daarvan stuur je mij een jankbrief over kosten die volgens jou gewoon erbij horen en dat ik niet moet zeuren voor dat geld. En dát is inderdaad waar “het principe” om de hoek komt kijken.

Ik wens je goede zaken, maar het zal duidelijk zijn dat dit nooit meer met mij zal zijn.

met vriendelijke groet,

Mike Becht

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Netjes, ik had er wellicht nog iets over Xm club, commissies waar je in zit, club forum, cifo enzo bij vermeld. Dit om je "rol in de Xm wereld" en de schade die dit soort slechte klachtenafhandeling kan bewerkstelligen wat te benadrukken....

Je bent immers niet een op zich staande Xm rijder, maar een duidelijke speler in de Xm club. Een organisatie waar mensen die op zoek zijn naar een Xm en ervaringen met garages redelijkerwijs wel terecht gaan komen.....

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Allemachtig, het is gewoon ronduit belachelijk en haast niet te geloven! Voor zo'n bedrijf nog wel. :shock:
Ik sluit me aan bij wat er al genoemd is; het hier niet bij laten, de kosten mogen zij voor zich nemen imho.
En wat Gerrie zegt; je bent een grote invloed in de XMclub, iedereen kent LNV/LNV 2.
Van een bedrijf als Enting hoor je dit niet te kunnen verwachten, en het rare is ook dat ze nergens toegeven dat de velgen krom zijn.
En niet een beetje krom.. :wtf: :wtf:
Succes nog met de verdere afhandeling!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

furriegurrie zegt:

Netjes, ik had er wellicht nog iets over Xm club, commissies waar je in zit, club forum, cifo enzo bij vermeld. Dit om je "rol in de Xm wereld" en de schade die dit soort slechte klachtenafhandeling kan bewerkstelligen wat te benadrukken....

Je bent immers niet een op zich staande Xm rijder, maar een duidelijke speler in de Xm club. Een organisatie waar mensen die op zoek zijn naar een Xm en ervaringen met garages redelijkerwijs wel terecht gaan komen.....

Daar ben ik het dus in zijn geheel niet mee eens. Je kunt hier de club en/of je positie binnen de club of al wat je voor de club doet en betekend erbij halen.
Dan ben je net zo 'feitenloos' bezig als Enting zelf.

Het is gewoon een transactie als elke andere en zal bij klachten/onwaarheden gewoon netjes opgelost moeten worden, maar als Enting al zo doet zoals die nu doet dan zal die ook wel niet snappen dat het een 'klein wereldje' is en zijn handelen wel een gevolg(en) zal hebben.

En aangezien wij goed op google gevonden worden zal het zijn uitwerking wel hebben :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik ga idd mijn functie niet ge(mis)bruiken. Hij weet dat ik bij de club zit en lid ben, zag hij aan mijn raamsticker en toen vroeg hij ernaar.
En dat hij met deze rommel zijn ENTING naam (Google de google) :lol: te grabbel gooit krijg ik hem niet aan zijn verstand gebracht, en da's jammer.

Goed, "case closed" zullen we maar zeggen.

Heb net mijn handremkabel losgegooid dit onder zwaar protest van moeders omdat ik mijn goeie showroomkleren aan heb maar ja, even niets te doen, dus toch maar even wel! :mrgreen:
Dadelijk dochter naar training brengen en eens kijken of het uitmaakt!

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

La Noir Verni zegt:

Ik ga idd mijn functie niet ge(mis)bruiken.

En daarmee toon jij de verstandige partij wat op termijn loont.

En inderdaad geldt voor hier 'case closed' want ook wij zijn verstandig en zeiken geen bedrijven af. :moderator:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Vanmiddag even gereden en het gepiep is weg. :) Wel als ik rem af en toe maar dat zijn van die franse rempiepjes. Het remt ook beter. Alleen is de ABS out of order melding weer terug nu. :|
Of de remklauw nou 100% terugkomt weet ik niet zeker. Ik hoop er op de sleutelmeet tezamen met de deskundigen naar te kijken en in iedergeval goed te smeren.

Zowieso blijft hij melden dat mijn L én mijn R brake light stuk zijn. Of dat er een taillamp stuk is. Ze doet maar wat want alles werkt gewoon. Dit alles met verlichting aan.
Daarna nog een rit zonder licht aan en dan geen enkele melding. Ook ABS niet. :x Volgens mij zit er onder het dashboard bij het stuur iets niet goed. Mijn interieur verlichting werkt ook niet meer. Het zal iets klein en onbenulliigs zijn maar erg irritant!

Als laatste vond ik op de plek waar LNV stond weer een flinke olievlek thv het rechtervoorwiel (Beetje aan de binnenkant)
Ik vrees ik vrees...ik vrees het ergste.... :cry:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Oooh God o God.........

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Goed, ik hoor het al tijd voor een C5 type 1. :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Tijd voor een Beemer, type 7! :mrgreen:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Nee een C5, iedereen in mijn omgeving gaat aan de C5.
BMW is zo 1985......... :lolno:

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

De C5 is de BX van nu.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:shock: owww, je PA ook al?? Ik wacht toch even totdat jij ook alles van de c5 weet. :lol: Met alle respect, maar de C5 is geen Citroën!
nou voorruit, de break een beetje dan....

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Tja, Franse V6. Een TCT daarentegen is kurkdroog. :meneus:
Heb ik al 'ns verteld hoe probleemloos een TCT eigenlijk is. :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik zou best een TCT willen, een zilvergrijze break van 1996 - 1997! Kunnen we mooi op vakantie zonder dakkoffert.
Maar ja, vind die maar eens...

gomp
afbeelding van gomp
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:mrgreen: :mrgreen:

eentje uit 2000 ook goed ?

http://www.leboncoin.fr/voitures/308820890.htm?ca=17_s

zilveren tct break uit 2000 met slechts 134 duizend kilometertjes op de klok, handbakje. Dan hoef je niet weer een ombouw te doen :mrgreen: Oh ja, slechts 2500 eurootjes... dat moet je ook voor je lnv2 kunnen beuren.

Sarinora
afbeelding van Sarinora
  • Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

La Noir Verni zegt:

Tijd voor een Beemer, type 7! :mrgreen:

+1 :mrgreen:

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

he jakkes er worden allemaal enge ziektes geroepen hier..

Neem nou geqwoon een goei typje 1 v 6 24 klapper, niks geen problemen! :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Leugenaar! :evil:

detlev
afbeelding van detlev
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dat weet jij helemaal niet Mike want jij hebt een 12 klepper on steroids. :mrgreen:

En een handtekening!!!!

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

wimb zegt:

Tja, Franse V6. Een TCT daarentegen is kurkdroog. :meneus:
Heb ik al 'ns verteld hoe probleemloos een TCT eigenlijk is. :mrgreen:

+1. Not to mention betrouwbaar. Toch best een on-Franse feature zou ik willen zeggen.

:mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
RTH
afbeelding van RTH
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike,

Lees net je berichtje over de lm velgen van Enting. Erg jammer dat het zo gelopen is; een dergelijke reactie had ik niet van hem verwacht. :thumbdown:

Ik durf het bijna niet te zeggen...maar moet je bekennen dat Yvette bij Enting te Zwartsluis vandaan komt.:oops: No hard feelings hoop ik? Yvette moet namelijk nog wat jaren en kilometers mee! :wink:

groeten en tot zaterdag!

René

It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:lol: Hard feelings?? Nee natuurlijk niet... Als je alles maar goed gecontroleerd hebt na aflevering!

RTH
afbeelding van RTH
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike,

Ik had dacht ik alles bij aflevering gecontroleerd. Sterker nog...ik had alle mankementen die ik tijdens proefrit (met PBO en mijn vader) had geconstateerd in een uitgebreid document vastgelegd c.q. verwoord. Dat had ik zodanig gedaan dat men bij Enting het vermoeden had dat ik bij een notaris-of advocatenkantoor werkzaam was. :) Effin, dat is niet het geval maar ben nu eenmaal wel een pietje precies als het op onderhoud en/of reparatie van mankementen van mijn eigen auto's aankomt. Daarnaast zat men overigens wel in goede richting te denken maar dit geheel terzijde. :wink:

Enting heeft alle de geconstateerde gebreken overigens keurig verholpen. Toch heb ik destijds wat dingetjes over het hoofd gezien. Dus mijn aanpak zegt ook niet alles en bleek niet afdoende. Problematiek van koelventilatoren heb ik o.a. destijds niet opgemerkt. Daarnaast had ik na het wassen van madame Yvette ineens veel meer lakbeschadigingen op o.a. neus/front van XM. Verder had ik scherp onderhandeld en afgezien van een poets en afleveringsbeurt a la de raison van 300 euri. Ook gaf men geen garantie op auto vanwege de automaat. Maar de automaatbak was al eens gereviseerd (Autotrans) en onderhoudshistorie (van Enting) zat erbij dus dat gaf vertrouwen. Wel had ik verzocht om olie en kvs verversing. Hoewel ik dat niet aan kan tonen heb ik achteraf gezien het gevoel dat men daarbij wel wat steekjes heeft laten vallen. Maar goed..Yvette is ook geen nieuwe wagen meer want ze is alweer bijna 12 jr oud. En ook aankoopprijs was na onderhandelen vrij gunstig, dus mag ook weer niet klagen. Ik hoop dat de onderhoudskosten in de nabije toekomst wat beheersbaar blijven en dat ik er een goede wagen aan heb. Dat blijft toch, net als bij elke andere tweedehands auto, een kwestie van afwachten.

Tot zaterdag!

gr. René

It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

En Miklos? En? En? En? :?: :?: :?: :?:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Die is nog thuissssss....... :problem:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

wimb zegt:

En Miklos? En? En? En? :?: :?: :?: :?:

EN TOPPIE WIM !!! :thumbup:
Ontzettend bedankt voor jouw hulp en vasthoudendheid! Je hebt door mijn onkunde 95% van de werkzaamheden gedaan en ik ben er heel blij mee! Je was plotklaps weg, begreep later dat het thuisfront op jou zat te wachten dus je hebt niet veel plezier aan de dag gehad... :oops: :oops:

Wat was er nu gebeurd aan LNV II? Op de planning stond het schoonmaken van de HR's. Maar de afgelopen weken was het remmen een drama. Piepen en trillen bij remmen bij hoge snelheden. Vandaar dat ik maar begonnen was met de voorwielen te demonteren om de remmen te onderzoeken. Tevens was ik heel erg bang dat ik een lek stuurhuis zou hebben maar gelukkig bleek dit een retourslangetje te zijn, vlakbij het stuurhuis! Ongelofelijk hoe onbenullig die retours in die rubberen T stukjes zitten. Het zit er maar een klein beetje ingeduwd. :wtf:

Willem Roest heeft vervolgens met een speciale "schijvenmeter" bekeken of ze nog recht waren. En idd LV was de schijf buitengewoon krom:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MGC8EXRS.jpg)

RV was goed, had óók wel een tikkie maar binnen tollerantie. Er zat dus niet anders op dan nieuwe schijven en blokken te plaatsen die gelukkig wél op voorraad waren bij Gert. Die schijfwissel ging eigenlijk heel voorspoedig, geen gekken dingen of mega vast zittende bouten, gewoon perfect!

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LTSVB8LO.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZBOBFSGW.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VX6IJSHK.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MX7Y8NHR.jpg)

Daarna toch nog aan de HR aan de voorzijde begonnen waarbij Wim het concept ZPJ4 meermaals vervloekte ten op zichte van de TCT. Er is gewoon erg weinig ruimte om de HR achter het subframe uit te krijgen maar de aanhouder won toch!
Daarna haalde Wim met een snelheid alsof dat hij een zaklamp openschroeft mijn HR uitelkaar en had ik in een mum van tijd heel veel kleine onderdeeltjes... :shock:
Maar het viel eigenlijk niet tegen, er was wel wat grijze drab, maar meer een filmlaagje en geen klonten of zo:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CDBMUCZR.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BEO3RITV.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8AZIHRNL.jpg)

De HR aan de achterzijde hebben we gelaten voor wat het is. Hiervoor moet de uitlaat eronderuit en daar was geen tijd en ook geen dringende noodzaak toe. Wel hebben we de uitlaat wat hoger gehangen, deze hing vol op het subframe op bepaalde plekken. Tevens de grote "paperclip" die om de bedieningsstang van de HR zit, en die er voor zorgt dat deze niet rammelt terug geplaatst. Hij was bij mij niet aanwezig en Wim heeft m buiten van een slopert kunnen schroeven.

Na het geweldige buffet en het opruimen op weg naar huis. In een woord: ZALIG! :clap: Veert fijn, remt fijn, nog wel wat onzeker maar de schijven moeten nog ingewerkt worden. Maar geen trillingen meer of piepjes. Alleen een tikje van een van de loodjes, maar dat verdwijnt vanzelf. Bovendien komen de 17" binnenkort als ze gericht zijn er weer onder en dan is er meer ruimte rond de remklauw.
Nogmaals dank Wim!!! Het fijne remmen en veren, en het feit dat het stuurhuis wel oké is geeft weer nieuwe energie om met LNV II + nog even door te gaan!!!

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Na regen komt zonneschijn :D

Super Mike dat het weer klikt!

Jos Haeftinck
afbeelding van Jos Haeftinck
  • XM TCT `94
  • Delahaye 175 S Roadster
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Gefeliciteerd , in 1 klap een boel problemen aangepakt .
Ja , onze Wimb is een HR expert :D
Maar heb je enig idee waardoor die schijf opeens zo krom is geworden?( voor het weer gebeurd)
Groet,
Jos

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Nee Jos, eigenlijk niet maar ik vermoed nu dat het al langer speelde en die schijf gewoon vanaf "The Swap" al niet lekker recht is geweest.
Ze remt nu namelijk beter en prettiger dan ooit! :P

Pagina's