La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Roel Veenstra
afbeelding van Roel Veenstra
  • XM 2.0 TCT automaat
  • L' éminence grise
  • ex-2.0 TCT VSX,brun quad
  • ex-2.1 td Prestige, noir verni
  • ex-2.0 TCT, grijs
  • ex-2.0i comfort wit
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Jammer Mike,

Een xm minder op de weg, dat komt het stadsbeeld van Eindhoven niet ten goede. En dat doet soms al zo'n pijn aan je ogen... (alhoewel een cx ook geen onaardige auto is...)

Ik zou hem ook stallen en soms er gewoon op een stoeltje naar gaan zitten kijken, ook fijn!

______________

L' éminence grise

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Na alles wat jij er aan gedaan hebt en laten doen zou het inderdaad zonde zijn om 'm van de hand te doen.

ErikV
afbeelding van ErikV
  • TCT Series 2 Madame Morette
  • TCT Series 1 Madame Kitty Noir
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Zuur man :( Wel jammer..nu kan ik niet meer zeggen dat mijn leerlingen moeten uitkijken voor overstekende XM's als ik in die hoek rij :mrgreen:

Maar serieus: Nooit weg doen, eeuwig zonde.

RTH
afbeelding van RTH
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike, ik sluit mij bij bovenstaande forumleden aan dus ....+1 :(

Las je laatste berichten van je topic en wil je vanuit een regenachtig Friesland op de valreep ook nog even een hart onder de riem steken. ook mijn advies is: Lekker stallen/schorsen dat zwarte monster en zeker niet wegdoen. Krijg je geheid spijt van en de markt voor xm's is zo slecht dus van de prijs ga je echt niet vrolijk worden. Je hebt er bovendien al aardig wat geld in zitten en ondanks de leeftijd van jouw xm vind ik haar nog altijd een pracht van een wagen om te zien. Vooral nu met dat mooie interieur. Dat doet zeker niet onder voor het interieur van menig ander (lederen) xm interieur en vind ik misschien nog wel mooier dan het interieur van mijn eigen Yvette. En dat wil wel wat zeggen! Gelukkig heb je de cx nog en kun je toch nog lekker zweven. Ondanks alles ben je in dat opzicht nog steeds een bevoorrecht mens :wink:.

We hopen met z'n allen dat die pokke crisis snel overgaat want daar hebben we allemaal last van. Verder hoop ik dat er snel betere tijden voor jouw branche/bedrijf gaan aanbreken. Dus kop op Mike!

gr, René

It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!

Jochem
afbeelding van Jochem
  • Xantia 1.8i (VS)X '93
  • GSA Spécial 1.1 '81
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

En hij staat te koop :(

HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Nee toch :( Wat kut zeg..

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

staat er al langer op dan vandaag...
inmiddels pagina 3 (met 100 per pagina) van MP...

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:wink: Ja jongens, we moeten nu wat keuzes maken. Tuurlijk krijg je never nooit niet terug wat je erin gestoken hebt maar iemand die een XM zoekt en er zijn hobby van maakt heeft met LNV wel een bijzondere XM!
Maar ik blijf jullie wel volgen hoor..en eens komt er weer een grote Troen terug!

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Helemaal waar natuurlijk, als LNV een liefhebber krijgt is het natuurlijk helemaal mooi!
Succes met alles iig Mike, en we zien vanzelf wel weer een grote Troen. (wel een groene toch?) :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Tegen die tijd zijn XM's zo zeldzaam dat ik niet meer op de kleur let denk ik! :mrgreen:

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

zegt:

Maar ik blijf jullie wel volgen hoor

Volgen.... hoezo..? Ik verwacht je elke dag in het koffiehuis!

Luceo non uro....

detlev
afbeelding van detlev
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ja, maar je denkt toch niet dat hij met die vulva iets anders kan doen dan volgen?

;)

En een handtekening!!!!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dáárvoor heeft mijn dame een trekhaak ... toch...?

Luceo non uro....

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

I'm lost for words... Ik vind dit heel naar voor je, Mike. Iedereen hier weet hoe ontzettend gek jij bent op die auto. En terecht.
Als ik 1500 voor mijn auto zou kunnen krijgen, dan... Nah let's stop dreaming. Sorry.

Ik wens jou en je gezin veel sterkte en geluk komende tijd m.b.t. jullie financiële situatie.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Damn...moet ik toch nog updaten hier! Omdat ik Madamme la Putain Noir Verni te koop heb gezet gaat ze natuurlijk onmiddellijk muiten :evil: Ergo, lekker slecht starten, bokken, afslaan, niet meer aanslaan etc...
Grote verdachte is de BDP sensor. Vorige week al een nieuwe besteld maar nog niet binnen. Vandaag toch maar alvast de oude verwijderd. Meteen maar een klein How Tootje van gemaakt! :wink:

De BDP sensor zit boven op de versnellingsbak, recht onder het gaskleppen huis. (ZPJ/4 !)
Eerst even de aircoslangen die in een "U" bocht daarboven liggen opbinden en aan de motorkap omhoog vast zetten. Dan de aanvoerbuis verwijderen tussen gaskleppenhuis en het luchtfilter.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OYACGCRU.jpg)

Daarna kun je er met een flexibel verlengstuk en dopjeje 10 redelijk goed bij:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KBGUKRDQ.jpg)

Hier is de sensor los uit de versnellingsbak.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KSF6XEKY.jpg)

De kabel loopt van de sensor ónderlangs het gaskleppenhuis naar een bruine stekker. Deze bruine stekker zit in een klein frame waar nog 2 andere stekkers geborgd zitten, een witte en een zwarte.
Waar die voor zijn heb ik verder niet uitgezocht.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-37IDXQLJ.jpg)

Met een klein maatje torx kun je het frame los maken en kun je de stekker er uit lichten. Voila, je hebt de gehele BDP sensor los! Een nieuwe monteren is precies andersom. Tijd: als je eenmaal weet hoe en wat ongeveer 20 minuten. Ik heb de accu + pool voor de zekerheid wel even losgegooid.

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DVE8PNNV.jpg)

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Zit je met je update wél precies op 250 pagina's... Mooi getal toch?
Ik hoop dat je makkelijk en met weinig kosten dit mankement kan oplossen Mike.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:lol: ja, dat zag ik óók, dacht laten we nog maar heel even doorgaan!
Ik hoop dat er iemand LNV over wil nemen, die doorgaat met de hobby zeg maar. Wil best nog wel wat zaken met de prijs. :|

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik heb er echt heel serieus over nagedacht Mike, maar ik heb weinig reserves at the moment, en dan moet ik ook nog eerst mijn eigen XM kwijt zien te raken.
Ik zou LNV graag overnemen maar zie weinig mogelijkheden op het moment.
Of ik moet mijn XM snel kwijt kunnen en nog eens 1000 euro onderdelen verkopen ofzo.
Maar ook ik zou graag zien dat ie naar een andere enthousiaste hobbyist gaat natuurlijk.
Deze auto is veel te mooi om afgereden te worden.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Gisteren dus een nieuwe BDP sensor gemonteerd. Aanslaan daarna ging eerst moeilijk, maar uiteindelijk wel. Laten lopen en dat klonk goed. Totdat ze warm werd en toen begon het gedans en gebok weer. Gasgeven lijkt de zaak te smoren. Uiteindelijk sloeg ze stationair draaiend af. Benzine pomp werkt wel. Weer gestart, moeilijk maar lukt wel, maar al vlug weer afslaan.
Vanavond met koude motor weer gestart. Sloeg vlot aan. Mapsensor slang gecontroleerd, is goed. Stappenmotor bleek te blazen, als ik 'm wat bewoog erger. Valse lucht? Stappenmotor gedemonteerd en schoongemaakt. Slangeklem gemonteerd op de slang die van het luchtfitlerhuis komt. Starten>> aanslaan maar weer niet lekker lopen... zucht

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6SCFSQZE.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6RIUEHC4.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8FKUDNM7.jpg)

Zojuist maar eens 6 nieuwe NGK's gekocht, kijken of dat verbetering gaat geven!

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3RP4XE4O.jpg)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:dans: YES!
6 nieuwe bougies! Wat er uitkwam was om te huilen! Thanks Abbenes!
Nieuwe gemonteerd, daar ben je overigs wel even zoet mee, de ZJP4 heeft een hele diepe schacht per bougie en met name de achterste 3 zijn moeilijk bereikbaar. Maar goed uiteindelijk alles vast. Nog even alle stekkers daar, nu we er toch zijn, losgemaakt geschuurd en vaseline erop gedaan.

Starten en meteen aanslaan! Daarna even laten lopen en toen de verzekering gebeld om madame weer aan te melden. Beetje link anders een proefrit. Daarna stukje rijden en ze loopt heel mooi. Zo mooi heeft ze nog niet gelopen! Ze is ook stiller! Strak even wat verder rijden....maar tot zover ziet het er hoopvol uit! :D

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

8) SUPER!!

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Nou die rare alternatieve auto plannen uit je hoofd zetten en gewoon de snelste, luxe taxi service van Eindhoven en omstreken beginnen! Eindhoven-Schiphol zwevend in stijl binnen het uur!

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Altijd weer fijn, zo'n ronkende en soepel draaiende motor.
Nu nog taxibordje bovenop plakken?

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

furriegurrie zegt:

Nou die rare alternatieve auto plannen uit je hoofd zetten en gewoon de snelste, luxe taxi service van Eindhoven en omstreken beginnen! Eindhoven-Schiphol zwevend in stijl binnen het uur!

Ech nie! :lol: Ze gaat echt vetrekken jongens, in zijn geheel, "or in pieces"!

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

La Noir Verni zegt:

Ze gaat echt veetrekken jongens

Micheline? :mrgreen:

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Haha, wat fijn zeg!! Had je ze allang niet meer gewisseld? Ik lees diverse keren hier dat dat toch enormp scheelt, nieuwe kaarsen in de motor.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dit blok zit er pas een goed half jaar in JW, ik had verwacht dat het in orde zou zijn.
Vee mag ie ook trekken hoor, ben alleen bang dat het vee het niet trekt :mrgreen:

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mooi dat dat akkefietje is opgelost Mike. Maar als ik zie wat er uit kwam, da's nie best nie. :? Volgens mij horen de oude kaarsen bruin en droog te zijn als alles goed is.

Jan-hendrik
afbeelding van Jan-hendrik
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

wimb zegt:

Mooi dat dat akkefietje is opgelost Mike. Maar als ik zie wat er uit kwam, da's nie best nie. :? Volgens mij horen de oude kaarsen bruin en droog te zijn als alles goed is.

Precies wat ik dacht al voordat ik jouw bericht las, Wim. De bougies zijn na 20 - 30 duizend wel aan vervanging toe, maar als ze zo zwart beroet zijn is er iets niet goed met het brandstof mengsel.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569

Hiroshima, Japan

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Zou dat zwart aanslaan van de bougies eventueel gekomen kunnen zijn door een brakke bdp sensor? Dus sensor oorzaak en bougies gevolg waarbij na vervangen de bougies oorzaak van slecht lopen zijn geworden? Als dat zo is kan je het lek nu wel eens boven hebben Mike.....

Pagina's