La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dat ziet er zeker niet gek uit Mike.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

wimb zegt:

Die rubbers zitten met een soort afstandhouder vast aan het frame. Waar de bout door het frame gaat zit ook een rubberen kraag die verrot raakt. Die 'afstandhouders' heb ik vervangen wat vooral bij de onderste enorm verschil maakte. Ze zijn niet NFP: 185414 en 185415.

Ik vind het vervangen van het bovenste rubber het makkelijkste: motor met een krik ondersteunen, aluminium frame loshalen, rubber uitzagen, nieuwe er in persen/slaan en monteren in omgekeerde volgorde.
Bij de onderste laat ik het frame zitten omdat bij de XU de rechter aandrijfas er doorheen gaat. Maar volgens mij geldt dat niet voor jouw blok en dan zou ook dat stuk aluminium los kunnen.

Dat weet ik nog idd, dat Soixante er rustiger van werd! JP wees me op die steun bij Gert de Jong. Ziet er idd niet uit. Heb dat vandaag ook nog voorgelegd aan EJ maar hij ging er vanuit dat destijds het budget vast stond.
Michiel en JP hebben in Hedel gereden en hebben het over het dreunen in stuur, gaspedaal en stuur. Vandaag mijn handen bij stationair op vderschillende plaatsen op het blok gelegd. Het blok loopt mooi maar vibreert wel. Ik vermoed dus sterk dat met name die onderste steun daar debet aan is. En nu ik weer lees dat jij er zoveel winst bij behaalde wordt mijn vermoeden er alleen maar sterker door. De bak is fabrieksnieuw en 50.000 km oud, daar zit 't niet in. Ik zoek me intussen lens naar een juiste foto van die steun.

@Lucas, ja goed bakwerk. Maar daarna is het ook nog netjes afgewerkt

detlev
afbeelding van detlev
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

furriegurrie zegt:

misschien wel een leuk idee: de Xm stoelendans. Steeds eentje doorschuiven zodat we allemaal wat exposure aan de verschillende auto's krijgen en elkaar op de verschillen in kunnen wijzen om eventuele tekortkomingen vlot op te sporen. Maar dan wel met voldoende Xms natuurlijk zodat niet 1 iemand zonder zit!

+1

En een handtekening!!!!

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Hebbes, even niet op die gele cirkel letten. Dit is het oude blok maar de steun is dezelfde:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D3KFT3MG.jpg)

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mocht je er om verlegen zijn en hij voor je 24v bruikbaar zijn, ik heb nog ergens nieuwe bovenste motorsteunen voor een 12v.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Top! Volgens mij is die hetzelfde en als dat zo is wil ik ze van je kopen. Begin maar met zoeken! :lol: :lol:
Heb je ook nog "ergens" 2 Citroën vlaggen van de club??

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

O ja, die vlaggen, die liggen hier nog op de vliering van de schuur. Die had ik natuurlijk wel even mee kunnen nemen naar Citromobile, maar goed, dat is wijsheid achteraf. Ik zal eens kijken waar ik die motorsteunen heb. Let wel, het gaat alleen om de bovenste he!

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ja's goed, de bovenste, pakken we die ook mee. :thumbup:

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Lucas, je kunt die vlaggen ook bij mij droppen en dan leg ik ze in het magazijn. Dat lijkt me wel een logische plaats voor dat soort spullen.

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Komt goed.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

wimb zegt:

Lucas, je kunt die vlaggen ook bij mij droppen en dan leg ik ze in het magazijn. Dat lijkt me wel een logische plaats voor dat soort spullen.

Dat is niet handig, het is beter dat ze bij een van de leden van de eveco liggen. Dan hoeven we voor een evenement niet eerst naar het magazijn te rijden om ze op te halen :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

JA klopt wel, maar ik kom ook nog wel eens naar het magazijn binnekort dus dan komt het wel goed Mark.

Ik heb de mijnheer van de Gris Quartz break maar afgemaild. Die foto's waren wel recent, zijn camera stond verkeerd ingesteld. Hij is 2e eigenaar en heeft m van een NL-er pensionado die in Duitsland woonde gekocht. Zit vanaf nieuw wél alle historie bij. Maar geen leder, geen cruise, geen elec. stoelen. Beetje kale V6 dus.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Even updaten maar weer! Want we komen nu toch wel voor een keuze te staan.
"Due to economic circumstances" zullen we maar zeggen. We moeten echt meer gaan besparen dus de hobby wordt nogmaals ingekrompen.
Daarom hou ik voorlopig op met XM rijden. :? Nou kan ik 2 dingen doen; LNV II verkopen of schorsen en stil zetten.
De markt voor XM is desastreus, zoals vd Laan al melde, dus weinig kans dat ze redelijk verkocht kan worden. Er zitten de afgelopen jaren ettelijke duizenden euro's in. Als ik 2.500 vraag mag ik blij zijn dat ze voor 2.000 weg gaat.

Slopen vind ik een beetje zonde om die reden dat er dus al veel aan gedaan is en omdat ze nog zo mooi is. Bovendien wordt het langzamerhand een van de oudste XM's in NL.
Wel levert ze dan uiteindelijk het meeste op natuurljk, maar dan nog kan ik dat niet over mijn hart verkrijgen. Ik ga haar maar eens op marktplaats of Cifo zetten en even afwachten wat daarop aan reacties komt. Heel kort want vanaf 1 juni zet ik haar stil, en ik ga haar niet verschijten. Dus dikke kans dat ze gewoon de stalling in gaat.
Jammer maar het is even niet anders. Ik rij voorlopig in de CX (Dat deed ik toch al in de lente en zomerdagen) en als het gaat winteren kijk ik wel weer verder.

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Erg jammer, maar het is te begrijpen :(.

Nu hoop ik dat je deze XM niet verkoopt en lekker gaat stallen totdat de situatie weer beter is.

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Als je de ruimte hebt, is stallen uiteraard de beste optie. Slopen is idd doodzonde. Verkopen levert je niet veel op nu. Stallen en over 10 jaar verkopen dan maar?

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Lullig zoiets..... Maar wel een geluk bij een ongeluk dat je ruimte hebt... Ik zou haar ook stallen..

Luceo non uro....

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Tsja, de ruimte is er wel, niet hier, maar 500 mtr verderop. Houden dus maar?? :mrgreen: Ik denk wel dat het de meest realistische oplossing is, Heb 'r vanavond nog eens goed gewaxed en schoongemaakt en dat moet ik dus eigenlijk niet doen want dan kun je er weer geen afstand van nemen. :roll:

Mijn blokjes velgen hadden trouwens inmidels aardig wat aanslag. Even met de Belgom allu er overheen en het is weer als nieuw! Tot nu toe bevalt het me prima dat ze niet in de blanke lak staan!

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UOVCDPYX.jpg)

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

idd stallen zou ik ook denken.

voor die 2 rooitjes zou ik haar niet wegdoen, en dat is idd waarschijnlijk de meest reëele prijs om op t moment.

wel balen :(

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Naadje weer Mike. Ook vanuit hier het advies om te schorsen en te stallen, maar je zal niet anders verwacht hebben denk ik :wink: .
Zuur dat het nog niet wil aantrekken met de zaak. Hopelijk snel betere tijden!

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

K*t crisis! Ik kan me niet indenken dat je na al dat ( ombouw) werk je deez vd hand wil doen. Dus stallen. :wink:
Wat een mooi plaatje is ut.
Alles komt goed

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

La Noir Verni zegt:

Mijn blokjes velgen hadden trouwens inmidels aardig wat aanslag. Even met de Belgom allu er overheen en het is weer als nieuw! Tot nu toe bevalt het me prima dat ze niet in de blanke lak staan!

Vanaf nu kan het eigenlijk alleen maar weer beter gaan, de markt trekt weer aan maar je zult wel net als ons in de laatste coupé zitten.

vwb de velgen, dat is de info waar ik al een tijdje naar uit zat te kijken. En hoe houd het grijze zich zonder de 'extra' bescherming?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Oke oke! :lol: Ze blijft dan maar in den mottenballen! Tsja de crisis zit echt in onze hoek, woningmarkt en de bouw, net als bij Mark. Wordt gewoon een kwestie van de langste adem.
Het grijs is gepoedercoat Mark, dat geeft geen krimp, tis niet gelakt dus!

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Verkopen heeft helemaal geen zin joh, gewoon op blokken dan heb je ook geen kosten. Tenzij je al een tekort aan geld hebt dan is soms verkopen de enige optie maar dan mag je alsnog in je handjes wrijven met 2000.

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Vervelend Mike. Gelukkig heb je de kans om de dame goed weg te zetten. Ik zou ook gaan voor die optie.

Alhoewel maar blijven kijken naar iets waar je niks mee kunt is ook niet alles.
Bovendien weet je maar nooit of je er iemand gelukkig mee kunt maken die er èn geld voor geeft èn er heel gelukkig mee wordt.
Maar dat was je dus al aan het proberen via Marktplaats. Of had je de advertentie nog niet geplaatst?

Djidde
afbeelding van Djidde
  • XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Stallen is naar mijn mening ook de beste optie. Na alles wat er aan gedaan is is het echt de auto die je ervan wou maken! Mocht je ooit hulp nodig hebben of onderdelen als je weer gaat rijden hoor ik het graag :)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dank voor de aardige woorden allemaal! Nee Marcel, ze komt niet op MP te staan hoor. Ben net naar de boer geweest en hij maakt een slaapplaats vrij dan kan ze er morgen heen.

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Goed plan Mike!

Laten we hopen dat de business weer aantrekt...

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Als we allemaal nou eens een meubelstukje bij Mike bestellen....

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

detlev
afbeelding van detlev
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Moet 'ie wel ff weer z'n website posten ;)

En een handtekening!!!!

BasisBIX
afbeelding van BasisBIX
  • BX 19 GT '85
  • XM 2.0 TCT au. '94
  • CX 2400 GTI '82
  • BX 14 '89
  • AX 1.4 Rallye '96
  • XM 3.0 V6 '89
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Kan me eigenlijk alleen maar bij het bovenstaande aansluiten.

Gewoon stallen en af en toe de motor eens laten draaien of zelfs stiekem een stukje rijden om de boel gangbaar te houden. :wink:

Pagina's