La Noir Verni werd XM V6 24V

3785 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik denk vooral dat het héél erg oude bougies waren. De ontbranding zal niet best meer zijn geweest. Ze loopt nu veel mooier dan eerst. Verder heb ik de afgelopen week heel veel gestart en zelfs een stuk laten slepen om te proberen de motor aan te laten slaan. Dus werden ze daardoor alleen maar vetter.
Inmiddels overigens begrepen dat een BDP sensor het doet of niet doet.

RTH
afbeelding van RTH
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike,

Zag je bougie wissel truc maar begreep dat pret van korte duur was.

Zwarte/vettig uitziende boeugies duiden op te rijk mengsel en/of onvolledige verbranding. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Afgezien van BDP sensor is Luchtmassameter is ook een verdachte...stuurt ecu dan onjuist aan waardoor verbranding slecht wordt. Luchtfilter moet ook niet sterk vervuild zijn; kan ook tot dit resultaat leiden. Heb ook wel eens gehoord dat monteren van verkeerde bougies (onjuiste warmte graad) een slecht lopende motor kunnen veroorzaken. Dus loont de moeite om dit ook nog effe te checken. Probeer anders een brandstofreiniger (wynns/Forté) eens uit; uit ervaring weet ik dat dit tot verbluffende resultaten kan leiden.

Hoop dat je wat aan deze info hebt..ben echter geen echte autotechnicus maar een xm liefhebbend mens met het (citrofiele) hart op de juiste plaats.

groeten,

René

It'is not a car, it is a Citroën you stupid Woman!

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

RTH zegt:

Mike,

Zag je bougie wissel truc maar begreep dat pret van korte duur was.

Nee hoor René, nu loopt ze juist weer als een zonnetje! :lol:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Ik dacht al ik lees niet goed........

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

LNV loopt goed, maar ik vind toch dat het beter kan; Als ik rustig rij, met een fluwelen voetje 50km/u in zijn 3 merk ik heel licht af en toe inhouden. Dit herken ik van onze Ninefourthy, na een nieuwe bougiekabelset was dat gedrag ook weg.

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Je bent inderdaad een hele aardige kerel. 8)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:news:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SKJUF7PU.jpg)

Gisterenavond laat is LNV verkocht! Volgende week donderdag wordt ze opgehaald! Een eind van een tijdperk...

De nieuwe eigenaar heeft al eens een XM 2.0i gehad en hij wilde ooit nog eens een kettingmonster kopen. Ik heb met LNV veel lief en leed meegemaakt. Ze heeft ervoor gezorgd dat ik met behulp van velen hier op dit forum de eerste stappen in het zelf sleutelen heb gemaakt. Ook de nieuwe contacten met andere XM rijders zijn me dierbaar gebleken. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp en de vele tips die ik de afgelopen 3 jaar heb mogen ontvangen!!!

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Gelukkig komt LNV in handen van een liefhebber en die al bekend is met een XM.

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Tja, inderdaad het einde van een tijdperk... gefeliciteerd/gecondoleerd... Fijn dat de dame in handen van een liefhebber komt!

Luceo non uro....

wimb
afbeelding van wimb
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Tja, euhh.... Elk einde betekent een nieuw begin. Maar toch jammer dat het XM hoofdstuk voor jou is afgesloten.

detlev
afbeelding van detlev
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Euuuhhh... Kettingmonster? Er zit nu toch een 24v in, die heeft toch een riem?

Maar gefeli, jammer dat íe niet naar Roger gaat

En een handtekening!!!!

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

ZPJ en ZPJ4 hebben altijd kettingen 8)

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Gefeliciteerd :) Wie weet wat er nog in de toekomst ligt :) Je kan altijd nog een XM terug kopen, in andere tijden. Ik sluit het hier ook niet perse uit, maar ik heb nu absoluut geen tijd(of zin) om zo'n ding te onderhouden. Wellicht als de kinderen ouder zijn dat er een XM als 2e wagen weer komt maar who knows.
In ieder geval was het leuk je eens te ontmoeten, dat was zonder XM niet gebeurd denk ik =]

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Fijn Mike dat nu eenmaal de beslissing er was ze te verkopen dit ook redelijk snel gebeurd is.

Afscheid van zo iets valt zwaar maar gelukkig gaat iemand anders er weer zweefplezier van hebben.

Als je nog eens XM wilt rijden kom je gewoon mijn TCT weer eens lenen. :wink:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

moeten we eerst wel even die kvs lekkage aanpakken....

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Mike, als je weer de goede ZPJ4 herinneringen wilt ophalen kun je gerust met mijn XM supersonisch zweven :wink:.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

:lol: Dank voor jullie leuke reacties, en als ik inderdaad the urgent need krijg om even XM te rijden laat ik het weten!

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Tried it but didn't quite get there...
Natuurlijk feliciteer ik Mike, en ik bedank alle forumleden die en masse onderdelen besteld hebben in -mede- een poging mij te sponsoren bij de aankoop van LNV.
Ik hoop dat we de nieuwe eigenaar hier nog mogen begroeten (je plugt de club toch wel ff, Mike? Hij kan niet zonder ons met de troubles that will cross his way undoubtedly :wink: ) en ik hoop vooral dat hij heel erg veel plezier heeft van dat zwarte monster.
Zoals ik per PB al zei Mike: blijf vooral hier rondhangen! Anders zijn we een stuk meubilair kwijt :mrgreen:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Gefeliciteerd dan toch Mike. Ik hoop dat je nog blijft hiero, Joe hebt leuke teksten. En zoveel uren in de XM neus gestoken voor de CM stand!
Ik blijf aan je denken elke keer als ik mun raampje opendoe, die heb ik van jou. :mrgreen:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Stelletje slijmers, het ken nooit lang duren of er staat een Xm break bij Mike voor de deur. :mrgreen:

stooftaker
afbeelding van stooftaker
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

mooi dat je em hebt weten te verkopen.
nu succes met de "queeste" ietrs anders te zoeken :wink:

Roel Veenstra
afbeelding van Roel Veenstra
  • XM 2.0 TCT automaat
  • L' éminence grise
  • ex-2.0 TCT VSX,brun quad
  • ex-2.1 td Prestige, noir verni
  • ex-2.0 TCT, grijs
  • ex-2.0i comfort wit
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Hee mike,
Mooi dat je haar hebt kunnen verkopen, hoop dat je er nog een redelijke prijs voor hebt kunnen vangen, dat was ze zeker waard!

______________

L' éminence grise

Takkie
afbeelding van Takkie
  • 2.0 SX 1995 LPG
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Absurd lage prijs, ze zitten nu wel op dieptepunt zeker de XM's
Ze zullen wel weer gaan stijgen toch, je houdt natuurlijk alleen de allerbesten over...

ErikV
afbeelding van ErikV
  • TCT Series 2 Madame Morette
  • TCT Series 1 Madame Kitty Noir
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Aan de ene kant fijn dat ie verkocht is, aan de andere kant erg zuur..
Ik hoop dat je de nieuwe eigenaar wel hebt gewezen op de club, het forum en het topic?

Want lidmaatschap is inbegrepen bij LNV, toch?

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

De prijs is nooit redelijk natuurlijk, daarvoor is het ook te veel hobby. Zuiver aankoop/verkoop valt de afschrijving nog wel mee. Maar ja, wat je er allemaal aan gedaan hebt zie je niet meer terug. De XM zal zeker een waarde houden, maar daarvoor moeten er eerst nog veel sneuvelen vrees ik. En het gaat pas beginnen als de eerste belastingvrij worden, waaronder LNV in 2018, 5.5 jaar nog.
Ik zal Maarten, zo heet de nieuwe eigenaar, zeker nog op het forumen de club wijzen natuurlijk!

Erik, wat heb je toch een rete-gave-avatar! 8)

schaalmodel
afbeelding van schaalmodel
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

tegen de tijd dat een xm belasting vrij wordt hebben ze al lang iets anders gevonden :lol:
de waarde van een auto heeft in mijn ogen ook niks te maken met de wegenbelasting maar meer met vraag en aanbod.

verder is een xm pas na 30 jaar vrij van het stukje wegenbelasting :wink: dus de eeste xm is pas in 2019 :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

De waarde heeft dus wel degelijk met de wegenbelasting te maken hoor! Met name bouwjaar 1986 - 1987 - 1988.
Kijk bij dezelfde modellen, maakt niet veel uit welk, maar eens naar de prijzen!
Ik had in mijn autoscout advertentie geen bouwjaar vermeld, prompt wordt je bestook met vragen van welk jaar de CX is. Na een week wel vermeld: et du silence!
Dus in die zin wel vraag en aanbod verhaal, maar bepaald door de wegenbelasting!

schaalmodel
afbeelding van schaalmodel
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

ik heb zelf mijn cx nu bijna 10 jaar en deze is in de tussentijd belasting vrij geworden maar kwa prijs echt niet veel gestegen
zelfde met bijv een xm die zijn pas over min 6 jaar belastingvrij maar de prijs begint al licht te stijgen in de markt omdat er een groep liefhebber zijn die graag zo auto willen dus de vraag stijgt.

verder ben ik van menig dat de wegenbelasting achterhaald is en afgeschaft moet worden want het kan veel makkelijker en eerlijker :wink:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Dat de wegenbelasting achterhaald is kan best, andere discusie. Hoe je erbij komt dat de prijzen voor de XM licht stijgen is mij echter een raadsel.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: La Noir Verni werd XM V6 24V

Wat ik een beetje vreemd vindt is dat XM met tussen de 150-200K kilometers ineens 5000 of 6000 euro moeten kosten, terwijl mijn auto nog geen 100 euro opbrengt met nog geen ton ervaring meer.
Mijn ervaring is dat je ff een jaar (of twee) ellende hebt met auto's die enkele jaren hebben stilgestaan. Dus je betaalt flink voor een auto met potentie tot kinderziekten de komende tijd.
Maargoed, we dwalen idd een beetje af van het LNV verhaal.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Pagina's