Hmm.. Ik begon er eigenlijk vanuit te gaan dat de verbrandingskamer zo vuil is, dat er gloeiende koolstof is die de benzine te vroeg ontsteekt. Maar terwijl ik dit zit te typen, vraag ik me opeens af hoe het kan dat dit verholpen wordt door de ontsteking terug te schroeven...
Op 98 had ik ook al regelmatig dit gezeur. 102 heb ik maar voor een enkele er in gehad. Zou ik nog eens kunnen proberen. Of jij moet goedkope octaanbooster kennen? Van hetgeen ik nu vindt moet ik minimaal per tank 25eu van die zut er bij gooien om aan de 102/105 te komen. Da's 27ct/L .
Op vakantie was ie in ieder serieus bezig. Je voelde echt een zware weerstand in het blok ontstaan. Maar het kan natuurlijk ook weer zijn dat het alleen die keer eens echt door de algehele temperatuur/omstandigheden kwam. En dat het doorgaanse gezeur wat ik heb toch die klop-sensor is die verkeerde info geeft.
Nah, iig dank voor het laten draaien van de breinradartjes. Ik zat mezelf al weer helemaal in een bepaalde hoek vast te denken.
De airco speelde op andere dagen op. KVStemp en olie-temp waren gewoon normaal.
Dat expansieventiel zelf kost geen barst. Het opnieuw afvullen van het systeem 150eu. Dus juist omdat het systeem nog helemaal uit elkaar is geweest voor de vakantie voelt het extra stom aan dat ik niet gewoon ff perventief die 2 tientjes heb uitgegeven.
Maar goed, 't ziet er naar uit dat het systeem volgend jaar toch wel weer zo goed als leeg zal zijn.
Dan gaat er serieus een gereviseerd slangenpakket, een nieuwe verdamper en, en, gewoon eigenlijk alles.
Roep ik al vaker..,maar ik heb sinds ik die Xm heb meer aan vullingen besteedt dan dat de hele bups in ene vervangen gekost zou hebben.
Dus nu plan ik het serieus financiël in.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ik begon er eigenlijk vanuit te gaan dat de verbrandingskamer zo vuil is...
Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn met jouw rijstijl .
blaueboot zegt:
Of jij moet goedkope octaanbooster kennen?
Nee, helaas. Ik ging er maar gewoon van uit dat het hier niet aan lag nadat ik op 98 precies dezelfde problemen kreeg als op E10.
Wellicht overbodig, maar vergeet niet om je aircosysteem goed schoon te maken als je hem toch groots aanpakt. Ik heb bij m'n Xantia een jaar of wat geleden ook bijna alles vervangen (alleen slangen/leidingen en verdamper niet) en die begon met het nieuwe expansieventiel ineens hele vreemde geluiden te maken. Mijn garantie op dat ventiel werd geweigerd, dus begon ik meteen een boze mail te tikken, totdat ik voor de zekerheid toch maar even in dat ventiel keek. Toen zag ik dat dat blijkbaar toch wel uitmaakt .
Hmm.. Ik begon er eigenlijk vanuit te gaan dat de verbrandingskamer zo vuil is, dat er gloeiende koolstof is die de benzine te vroeg ontsteekt. Maar terwijl ik dit zit te typen, vraag ik me opeens af hoe het kan dat dit verholpen wordt door de ontsteking terug te schroeven...

Op 98 had ik ook al regelmatig dit gezeur. 102 heb ik maar voor een enkele er in gehad. Zou ik nog eens kunnen proberen. Of jij moet goedkope octaanbooster kennen? Van hetgeen ik nu vindt moet ik minimaal per tank 25eu van die zut er bij gooien om aan de 102/105 te komen. Da's 27ct/L .
Op vakantie was ie in ieder serieus bezig. Je voelde echt een zware weerstand in het blok ontstaan. Maar het kan natuurlijk ook weer zijn dat het alleen die keer eens echt door de algehele temperatuur/omstandigheden kwam. En dat het doorgaanse gezeur wat ik heb toch die klop-sensor is die verkeerde info geeft.
Nah, iig dank voor het laten draaien van de breinradartjes. Ik zat mezelf al weer helemaal in een bepaalde hoek vast te denken.
De airco speelde op andere dagen op. KVStemp en olie-temp waren gewoon normaal.
Dat expansieventiel zelf kost geen barst. Het opnieuw afvullen van het systeem 150eu. Dus juist omdat het systeem nog helemaal uit elkaar is geweest voor de vakantie voelt het extra stom aan dat ik niet gewoon ff perventief die 2 tientjes heb uitgegeven.
Maar goed, 't ziet er naar uit dat het systeem volgend jaar toch wel weer zo goed als leeg zal zijn.
Dan gaat er serieus een gereviseerd slangenpakket, een nieuwe verdamper en, en, gewoon eigenlijk alles.
Roep ik al vaker..,maar ik heb sinds ik die Xm heb meer aan vullingen besteedt dan dat de hele bups in ene vervangen gekost zou hebben.
Dus nu plan ik het serieus financiël in.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn met jouw rijstijl
.
Nee, helaas. Ik ging er maar gewoon van uit dat het hier niet aan lag nadat ik op 98 precies dezelfde problemen kreeg als op E10.
Wellicht overbodig, maar vergeet niet om je aircosysteem goed schoon te maken als je hem toch groots aanpakt. Ik heb bij m'n Xantia een jaar of wat geleden ook bijna alles vervangen (alleen slangen/leidingen en verdamper niet) en die begon met het nieuwe expansieventiel ineens hele vreemde geluiden te maken. Mijn garantie op dat ventiel werd geweigerd, dus begon ik meteen een boze mail te tikken, totdat ik voor de zekerheid toch maar even in dat ventiel keek. Toen zag ik dat dat blijkbaar toch wel uitmaakt
.
Pagina's