FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

1238 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Net even gekeken in het donker, mooi hoor :mrgreen:

Ik heb overal wel lampjes in geplempd :oops:

Ik had geen lampje zitten in iets dat denk ik de olie temperatuur waarschuwing is (geel geloof ik) en een tekeningetje van een katalysator met van die kringeltjes er boven. Die was rood, en zal wel oververhitting van de kat zijn. Die leken me wel van toepassing bij mijn wagen. De dieselvoorgloeier uiteraard niet maar daar zat er al 1 in. Die heb ik ook maar vervangen, heb ik in ieder geval een reserve :lol:
Ik kreeg geen rare meldingen oid tijdens het rijden overigens.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Afwachten........

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

op zich zouden die lampjes er bij mij gewoon in moeten zitten toch?
Die ene is het zelfde tekentje dat bij de olie temp meter staat die in de klokkenwinkel zit. Waarschuwing voor kat temp lijkt me ook gewoon nodig voor alle types met kat of heb ik dat mis?

Er is redelijk wat gerommelt met mij dash door beunen. Dus wat er wel en niet in hoort kan ik niet afleiden aan hoe het zat helaas......is dat ergens te checken?

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Je zou er een origineel dash naast moeten leggen dan zie je het zo. Maar je kunt ook afwachten of je rare meldingen krijgt.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

detlev
afbeelding van detlev
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Je zou de CAFOS aan kunnen sluiten op je dieselvoorgloeilampje... Da's pas mooi wegwerken.

En een handtekening!!!!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Leuk bedacht maar dat zit Gerrie nu geloof ik niet echt op te wachten......

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

furriegurrie zegt:

Dus wat er wel en niet in hoort kan ik niet afleiden aan hoe het zat helaas......is dat ergens te checken?

Voor een groot deel kun je dat doen aan de hand van het boekje. Daar staat per lampje beschreven wat het meldt en zo kun je er een aantal elimineren. Aan de andere kant, als je geen rare meldingen krijgt kun je ze ook lekker laten zitten. Een dashboard uitbouwen is iets wat je niet even voor de lol doet.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

ik vond het anders een leuk werkje zo in het zonnetje! Zou het zo weer doen, en dat zal ook moeten als er vreemde lampjes gaan branden omdat ik overal wat ingeplugd heb :lol:

Maarten als je dit leest, heb jij al eens gekeken naar je dash lampjes? Weet je welke er wel en niet in horen? Volgens mij is jouw Xm goed te vergelijken met de mijne

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Mooi werk Gerrie, zeker in het zonnetje. En het geeft een voldaan gevoel idd als alles weer werkt. :thumbup:

maartenh
afbeelding van maartenh
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

furriegurrie zegt:

Maarten als je dit leest, heb jij al eens gekeken naar je dash lampjes? Weet je welke er wel en niet in horen? Volgens mij is jouw Xm goed te vergelijken met de mijne

Daar heb ik zelfs een filmpie van, kan ik weer met Mark zijn nieuwe knopje spelen :mrgreen:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

En de andere helft dan bijgoochem?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

maartenh
afbeelding van maartenh
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Past niet binnen de forum wrapper..........

Sorry, flauw. :mrgreen:

Ik heb geen idee welke lampjes ik verder leeg gelaten heb. Is ook al bijna 2 jaar geleden.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Thanks, dit ziet er bij mij nu hetzelfde uit, hier miste ik ook geen lampjes eigenlijk. Bij mij waren airbag en ABS lampjes kapot.
Maar het gaat om de waarschuwingslampjes in de balk onder de klokkenwinkel.
Daar misten er een paar. De gordelverklikker was daar kapot en doet het nu weer. Ik zal het instructieboekje zo eens pakken en daar eens in neuzen

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Ik heb het handschoenkastje gedemonteerd en kijk dus tegen de verschillende kleppen en motortjes aan. Alles werkt wel maar niet al te soepel.
Het valt me op dat de klep voor recirculatie schokkerig beweegt evenals het motortje/mechanisme voor de verstelling van de uitstroom voor de lucht. Voor ik verder ga met slopen: Dit hoort gewoon soepel te gaan toch??
Ik meen me een filmpje van Maarten te herinneren waarin dit zonder schokken ging....

Verder maakt de blower een sterke brom in de snelste stand. De stand 1 daaronder geeft die brom helemaal niet. Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt kan worden?

Nu eerst maar even de dennenaalden uit de blower zuigen....

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Slechte lagers, onbalans ?Ze horen iig niet te brommen ;]

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

ik zie geen trillingen en het is er alleen in de snelste stand gek genoeg. Net of er iets extra's aangezet wordt. Als het de lagers zouden zijn zou je toch een toenemende brom hebben???

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Misschien begint t net slecht te worden ? Onbalans t zefde; troep erin of zo'n balans klemmetje kwijt geraakt in de strijd...

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Het is hier net gaan regenen :evil:

Als het straks droog is maar even de stofzuiger erop. Misschien dat die dennennaalden inderdaad iets onbalans veroorzaken.

Ik heb het filmpje van Maarten gevonden. Dat gaat inderdaad soepeler.
Nu is de vraag of dat ligt aan de mechanismes of aan de motortjes....of de vervuiling in de vertraging in het kastje met het motortje misschien?

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

moet je ff de motor loshalen en los bekijken ? of had je hem al los ?

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Er zit een hoop rommel in de weg om die dingen los te halen. Bij de "uitstroomklep" bijvoorbeeld een buis voor de lucht naar portier. Deze krijg ik niet makkelijk los. Ben bang dat ik die, als ik um los ruk, niet meer zo makkelijk teruggeplaatst krijg.....

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Mwa dat lukt wel hoor, het zit in elkaar geschoven

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

ok, de buis is losgemaakt :)

De vervanging die ik van Matthijs heb doet het ook schoksgewijs, nog iets minder goed zelfs lijkt het. Het mechanisme van de klep gaat verder wel "soepel" volgens mij. Ik ga zo'n motorkastje maar eens openmaken om te zien of smeren nog wat uithaalt. Maar waarschijnlijk zijn de kleine electromotortjes gewoon bijna op.

Verder is het een redelijke bende qua bedrading. Veel losse stekkers en het e.e.a. aan doorverbindingen :?

Hier een stekker of 4 die los liggen als mede een (onscherpe) draad.....
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4N6CVFBR.jpg)

Iemand een idee waar deze voor zijn? Orginele centrale vergrendeling misschien?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Misschien zit daar ook wel Cruise Control probleem!?

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

daar heb ik ook aan zitten denken.....maar dan heb ik toch echt de assistentie nodig van de electromannen hier!! Ik kan daar geen kaas van maken namelijk :oops:

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Volgens mij zijn dat geen orginele PSA stekkers, die witte en zwarte waar we tegenaan kijken. Althans, ik kan ze zo ff niet plaatsen.

MOgelijk een oud alarm/CV systeem, waar ze OOK alweer dingen vanaf hebben getapt..of een carkit

maartenh
afbeelding van maartenh
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

furriegurrie zegt:

daar heb ik ook aan zitten denken.....maar dan heb ik toch echt de assistentie nodig van de electromannen hier!! Ik kan daar geen kaas van maken namelijk :oops:

Kabelbomen vallen gelukkig niet binnen mijn vakgebied :mrgreen:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

das nou jammer Maarten, had m'n geld op jou gezet :lol:

Ik heb net even het motortje dat ik als reserve heb opengemaakt en schoongemaakt. Had op cifo al eens gezien hoe en wat. Het electromotortje heb ik ook opengemaakt. Niet losgesoldeerd overigens, dat is niet nodig om het uit elkaar te halen. De boel goed schoongemaakt, ook de gleuf tussen de segmenten van de as. De koolborsteltjes zagen er nog goed uit eigenlijk. Mooi vierkant, niet ingeslepen. Ook de as ziet er netjes uit. Nu maar weer eens monteren en proberen.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Ik heb de boel weer in elkaar gezet. Het blijft allemaal wat schokkerig werken. Ik denk dat nieuwe motortjes voor de klepbedieningen de enige echte oplossing zullen zijn.

Na het schoonzuigen van de ventilator is de brom in de snelste stand overigens (grotendeels) verdwenen :clap:
Ik denk dat er wellicht nog wat vuil oid zit. Maar om dat goed te kunnen schoonmaken moet dat ding er uit....is dat goed te doen?

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

@Maarten: verstand van bomen komt met de jaren. :meneus:
Tja, met die opmerking blijf ik dan over als draadboomdeskundige. :roll:
Witte steker/zwarte steker associeer ik met een autoradio-aansluiting. Dus ik vermoed inderdaad een overblijfsel van een carkitachtig geval. Ze zijn niet origineel.
Wat ik in jouw geval zou doen Gerrie, is draad voor draad het niet originele gedeelte weghalen. Het geeft in ieder geval meer overzicht. En grote kans dat je zo ook wat fouten in de doorverbinding ontdekt.
Dat had ik in ieder geval toen ik het after-market gebeunde alarm ging weghalen.

Greetz,
Ya tree docta 8)

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

dat is dan iets voor de lange avonden met mooi weer denk ik.....
ben vandaag wel al even aan het snoeien geweest, maar dat was in de tuin :mrgreen:

Die 2 kleinere stekers (wit en rood)? Zijn die wel origineel? Ben overigens wel bang dat ik me meer ellende op de hals haal dan gewenst.

Pagina's