FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

1238 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Nee die ook niet

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

hahaha, dat ruimt lekker op dan straks....kan ik vast een orginele onverklote v6 Exclusive draadboom bij je reserveren Matthijs???? :lol:

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

tuurlijk, al zou die er zo snel niet komen (een V6);)

Volgens mij zijn die dash-kabelbomen niet verschillend onderling

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Is zeker niet voor een autoradio! Ik zeg een ooit ingebouwde carkit of alarm.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Gewoon alles weghalen wat los hangt en niet origineel is.
Volgens mij zijn de kabelbomen inderdaad redelijk standaard. En originele losse stekers zitten dusdanig dat ze op de een of andere manier wel vast zitten. Hetzij met een clip, hetzij in de boom. :wink:

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Ik denk dat ik binnenkort een ES9J4 sloper heb... Animo voor t ding als geheel is echt nulkommanul...
Is er een uit 2000

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Ik heb er wel over zitten denken. Heb ook wel een aardige gezien waar een hoop leuks vanaf zou zijn te halen. Maar het probleem lijkt me waar de boel te slopen....en waar dan weer alles te laten :lol:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Mijn ZF4HP20 automaat is wat bokkig. Ik heb een oliewissel op het programma staan voor de sleuteldag, wie weet maakt dat de boel weer wat soepeler (205K op de teller). Nu heb ik gemerkt dat het bokkige gedrag (bij terugschakelen, vooral terug naar 1) niet aanwezig is bij het rijden in de sneeuwstand. Is er iemand met voldoende inzicht in deze bak om dat te kunnen verklaren? En wat zegt dat vervolgens over de staat van de bak en het eventuele verbeteren bij een oliewissel??

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Arthur Frijling heeft volgens mij de meeste ervaring met de ZF 4HP20 automaat.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

volgens mij heb ik met hem nog geen kennis gemaakt. Of ik weet z'n nickname vs echte naam niet natuurlijk :wink:

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Arthur is de rolstoeldansende freak hier op t forum :lol: :lol:

Sjaak81 op cifo.

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

En de C6-freak in wording in het echt. :wink:

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Mik er eerst maar eens frisse olie in, dat kan de raarste ellende als een sneeuwknop voor de zon doen verdwijnen :)

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Die verse olie staat op het programma voor de sleuteldag bij Gert de Jong.

Komt Arthur wel eens langs gerolstoeldanst in een c6 hier? Of kan ik hem beter via Cifo een berichtje sturen?

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Ik heb hem al weeeeeken nergens meer gezien.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Na het vervangen van de dashboard lampjes was alles ok tot zaterdag.

Tijdens een wat langere rit ging opeens het lampje van de airbag knipperen. Na een paar minuten stopte het knipperen om over te gaan in constant branden. Verder geen ploffende airbags oid :lol:

Zondag kwam de airbag weer prima door de zelf-test. Na het starten brandde het lampje en ging zoals gewoon weer uit. Na een goed half uur ging het lampje weer knipperen en later weer branden. Vanochtend 2 korte ritten, geen storing bij de zelftesten en ook geen geknipper enzo.

Stekkers met brakke verbindingen? Airbag over de datum? Andere suggesties?

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Het zullen inderdaad de stekkers onder de voorstoelen zijn, die een slechte verbinding maken. Rond '98 alleen maar van die rotte airbag stekkers moeten vervangen om de storingsmeldingen weg te krijgen.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

dan daar maar eens gaan rommelen. Zitten daar ook stekkers voor de dash airbags L&R? Die verklikker geeft een storing namelijk, niet die van de zijairbags....

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

De pyrotechnische gordelspanners zijn verbonden met de normale airbags in het dashboard, dus probeer die stekkers te vinden onder de voorstoelen.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Vergeet die rottige sleepring onder je stuur ook niet, kan ook voor narigheid zorgen.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

das ook nog een interessante Wes. Op de terugweg ging het lampje namelijk knipperen in een langere, snelle bocht in de snelweg.

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

BIj mij ook altijd door de bochten, maar pas als ik in mn stoel / gordel ging hangen. Dus ik vermoed toch die stoelstekkers

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Mijn dame is wat nukkig met het veren en het bepalen van de juiste hoogte (zou ze met Breaky hebben gesproken???). Nou is er al wel het nodige aan gebeurd maar het kan beter. Ik heb zojuist de hoogwaardige messing lagers maar eens besteld (en het stangetje ook Wim, goeie tip!). Nou is over het algemeen het advies om te gymmen met de dames om alles lekker soepel te krijgen en wat doorstroming te forceren. Daar zit bij mij een probleempje. Gymmen kost mij meer moeite dan m'n dame en dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn :shock:

Dit wordt veroorzaakt doordat de verstellingshendel enorm zwaar gaat. Naar de lage positie gaat nog wel redelijk, maar terug en dan zeker naar de hogere standen is echt worstelen. Dit gaat zwaar en gaat eigenlijk alleen met 2 handen. Toen ik de auto op de brug heb gehad zag ik geen rare dingen voor wat betreft de stangen enzo. Alles zit volgens mij goed en is vrij. Wel kan het helpen om e.e.a. wat te smeren natuurlijk. Ik denk echter dat het probleem zit in de bedieningsunit zelf, nummer 1 in dit plaatje:
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QRFBZ4FZ.jpg)

Iemand dit al eens uit elkaar gehaald om schoon te maken en te smeren? Tips?

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Daar zit het niet. Als het zwaar gaat, dan zitten je hoogteregelaars vast en moet je het systeem onder de auto smeren.
Flink vet dus op alle geleidingspunten en hoogteregelaars uit elkaar en schoon maken :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Eens met Marco :wink:.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

eensgezindheid is een mooi ding :wink:

Laat ik dan maar eens niet eigenwijs zijn en me eerst richten op de overige verbindingen in het stangenstelsel. De hoogteregelaars wil ik ook inderdaad een keer demonteren en reinigen. Maar liefst eerst een behoorlijk aantal keer gymen. En daarvoor moet echt het systeem soepeler gaan.

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Niet eens met de technische commissie. Mijn hoogteregelaars zijn schoon (met dank aan JP) maar de hoogteverstelling gaat zwaar. Ik wil die unit nog een keer proberen te smeren, want ik voel het aanlopen: een schurend gevoel.
Wat ook kan is de kunststof geribbelde strip. Die zit aan de voor en achterkant in een geleider. Als die daaruit geschoten is, gaat de hoogteverstelling ook heel zwaar.

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

ojee, verdeeldheid :lol:

Die geribbelde strip zit goed, ik heb de plaat om de "pook" er al eens af gehad en dan komt die gewoon mee. Dat maakte niets uit voor de verstelling. Je kon helaas niet zo heel veel zien. Minder dan ik had gehoopt. Iemand heeft me eens verteld dat je dat mechanisme via de zijkant kunt bereiken om te smeren. Je moet dan de bekleding loshalen. Makkelijkst is waarschijnlijk om eerst een grondige inspectie en schoonmaakactie onder de auto te doen.
Als ik die messing busjes heb moet er toch e.e.a. los.
Gezien de mate waarin er weerstand is had ik het idee dat ik onder de auto iets zou aantreffen dat niet goed zat. Heb ik helaas niet kunnen vinden. Het gaat zo zwaar dat je bang bent om iets af te breken :shock:

wimb
afbeelding van wimb
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Zijkant van de tunnel is er zo af hoor: de 2 torxen uit het luchtrooster onder het dashboard losdraaien en roostertje er uit trekken.
Dan zit er aan het einde van het stuk bekleding bij de stoel een gat. Daar een dop 10 doorheen steken om een moer los te halen. Tweede roostertje met sleuven losschroeven (ielepiele torxen) en dan kun je de bekleding loshalen en de bediening bewonderen/bekijken/smeren/foto's van maken. Smeren kan sowieso geen kwaad. :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998

Check de geleiding op aanlopen, als het aanloopt moet je iets van krassen zien. Van mijn voorste HR heb ik een dik geleidingssteuntje iets verbogen en de schuivende stang ging toen niet meer langs de bodem. De bediening ging daarna idd ook soepel. Vuile HR's laten de bediening ook zwaar gaan :wink:.

Pagina's